در طول دوازده سال اخیر، موزه‌ی اِسمیت‌سونیَن در قالب برگزاری رقابت سالیانه‌ی عکاسی خود، مجموعه‌ای از بهترین تصاویر گردآوری شده از گوشه و کنار جهان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. امسال نیز عکاسان مشتاق تصاویر ثبت شده‌ی خود را به این رقابت ارسال کرده‌اند. همراه با شما به مرور منتخبی از فینالیست‌های این دوره خواهیم پرداخت.

در سال 2014، در مجموع 26,500 تصویر از 93 کشور جهان به این رقابت ارسال شدند. مسئولان اِسمیت سونیَن (Smithsonian) در هر کدام از شاخه‌های این رقابت همچون دنیای طبیعی، مسافرت، مردم، تصاویر دستکاری شده، بخش آمریکا و نیز تصاویر موبایل، ده فینالیست برتر را انتخاب می‌کنند. همچنین هم اکنون امکان رأی دادن به تصویر انتخابی خوانندگان نیز در دسترس است. هر تصویر برنده، جایزه‌ای 500 دلاری دریافت می‌دارد و جایزه‌ی عکس برتر نیز 2,500 دلار تعیین شده است. اسامی برندگان نهایی در 31 مارس به اطلاع عموم می‌رسد. در ضمن مسابقه‌ی عکاسی سال  2015 نیز از همان تاریخ آغاز شده و عکاسان می‌توانند تصاویر تهیه شده‌ی خود را به این رقابت ارسال کنید.

این مؤسسه، با این ابتکار موفق شده است مجموعه‌ای دیدنی و مسحور کننده از تصاویر تماشایی را جمع آوری کرده و توجهات بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه توجه شما را به تماشای بخشی از تصاویر فینالیست این دوره، جلب می‌کنیم.

خروجی سایت