نقاشی با نور، هنری است که به تازگی علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود کشانده است. در یک نگاه، انجام این کار ممکن است خیلی سخت به نظر برسد؛ اما در عمل، حتی یک عکاس آماتور نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. تمام چیزی که نیاز دارید، چند دقیقه تمرین، یک منبع نور دستی، مانند چراغ قوه، تنظیم دوربین و یک شخص برای نگهداشتن آن است. در این مطلب سعی داریم به شما نشان دهیم که چگونه با استفاده از لومیا 1020 که مجهز به یک دوربین قوی 41 مگاپیکسل است، می‌توانید این کار را انجام دهید، البته این کار به سادگی و از طریق دوربین‌هایی که امکان تنظیم دستی سرعت شاتر و ISO را دارند، میسر است.ّ

ابتدا باید یک مکان مناسب برای انجام این کار پیدا کنید. از دوست خود بخواهید 3.5 متر دورتر از شما بایستد و از منظره‌یاب دوربین، بهترین موقعیتی که شما در آن قرار دارید را پیدا کند.

اکنون نوبت به تنظیم نمودن دوربین است؛ برای تنظیم دستی دوربین، ابتدا وارد اپلیکیشن Nokia Pro Cam شوید. حال نیاز است تا زمان مورد نیاز برای نوردهی (سرعت شاتر دوربین) را بر روی 4 یا 5 ثانیه تنظیم نموده و مقدار 400 یا 800 را برای ISO انتخاب نمایید.

می‌توانید فلاش دوربین را روشن یا خاموش کنید؛ این کاملا بستگی به شرایط نور محیط دارد، تصمیم با شماست. حال از دوست خود بخواهید که دکمه شاتر را فشار دهد و شما نیز منبع نوری که در دست دارید را به هر شکلی که دوست دارید حرکت دهید تا نقاشی شما شکل بگیرد.

زمان 4 یا 5 ثانیه که برای نوردهی در نظر گرفته‌اید، کاملا وابسته به مدت زمانی است که کشیدن یک شکل با استفاده از نور طول می‌کشد، برای مثال ممکن است کشیدن یک طرح خاص، به 7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که چنانچه تمرینات خود را به خوبی انجام دهید، ایجاد یک نقاشی با نور، به بیشتر از 4 یا 5 ثانیه زمان احتیاج نخواهد داشت.

همچنین باید توجه داشت که هر چقدر که این کار را به آرامی انجام دهید، تصویر نهایی روشن و واضح تر خواهد بود. استفاده از سه پایه نیز ضروری نیست، اما چنانچه دوربین را بر روی سه پایه قرار دهید، نتایج، بسیار زیباتر و واضح‌تر خواهند بود.

فراموش نکنید که این کار را با استفاده از منابع نوری با رنگ‌های مختلف نیز می‌توان انجام داد. اگر تصویر نهایی تار و گنگ است، کافیست مقدار ISO را افزایش دهید.

اگر تمام مراحل بالا را به دقت انجام دهید، احتمالا قادر خواهید بود، تصاویری مانند تصویر اصلی این مقاله تولید نمایید.

چنانچه موفق شدید با استفاده از دوربین و یا گوشی خود، یک نقاشی با نور زیبا خلق کنید، خوشحال خواهیم شد آنرا با ما و دوستان خود در ، در این مطلب به اشتراک بگذارید.

خروجی سایت