عدم توجه به پیغام‌ّها عامل بسیاری از شکایت‌های کاربران در آینده است. دراپ باکس Dropbox یکی از مهمترین سرویس‌های پردازش ابری است که امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع دراپ باکس فضای رایگانی روی وب است که این امکان را به شما می‌دهد تا فایل‌های خود - مثل عکس، فیلم و ... -  را روی وب دهید و آن را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. اما برخی اوقات کاربران شکایت دارند که دراپ باکس بدون اجازه آن‌ها تمام عکسهای داخل گوشی یا تبلت آن‌ها را روی اینترنت آپلود کرده است. این مشکل ناشی از یک بی توجهی در هنگام نصب دراپ باکس است.

در پیغامی که هنگام نصب دراپ باکس به کاربران نشان داده می‌شود از وی پرسیده می‌شود آیا مایل به فعال کردن Camera Upload  هست؟ و آیا مایل است این کار را از طریق وای فای انجام دهد یا حتی در هنگام استفاده از اینترنت روی موبایل ( مثل GPRS یا نسل سوم ) ؟

اگر کاربر این امکان را فعال کند عکسهای وی بلافاصله بعد از گرفته شدن روی دراپ باکس آپلود می‌شود. بنابراین کاربری که این امکان را فعال می‌کند نباید بعدا تعجب کند که تمام عکسهای موبایل وی روی اینترنت و دراپ باکس قرار دارد.
اما نکته مهم این است که دراپ باکس عکسهایی را که از این طریق از روی گوشی آپلود می‌کند، به صورت عمومی در دسترس همگان قرار نمی‌دهد. این عکسها به صورت خصوصی همچنان در اختیار صاحب آن قرار دارد و صرفا توسط او قابل دسترسی است مگر اینکه خود او بخواهد آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد.
اگر دراپ باکس را نصب کرده‌اید و حالا با انبوهی از عکسهای خود روی آن مواجه شده‌اید و میخواهید دیگر این نرم‌افزار عکسهای شما را آپلود نکند کافی است از بخش setting گزینه Camera Upload را خاموش کنید.

خروجی سایت