شعرها، داستان ها و افسانه های ادبیات ما پر از داستان های پند آموز و قهرمان هایی که پنهانی و شبانه به نیازمندان کمک می کردند و ادبیات ما با فعالیت های بشر دوستانه گره خورده است. با پیشرفت جوامع این فعالیت شکل های سازمان یافته و متوع تری یافتند و در سال های اخیر، چاشنی تکنولوژی هم به آن افزوده شده است. اما از آنجا که کلاهبرداری الکترونیک، قدمت بیشتری از خیرخواهی آنلاین دارد، در هنگام مشارکت در این فعالیت‌ها خصوصا پرداخت آنلاین برای خیریه، باید دقت زیادی کرد. در این یادداشت دو سازمان خیریه ی ایرانی معتبر و معروف که امکان کمک آنلاین دارند و دو سایت غیر ایرانی که بدون داشتن کارت اعتباری نیز می توانید به آنها یاری برسانید، معرفی می شوند.

موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک) موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی وغیرسیاسی در سال ۱۳۷۰ با شماره ۶۵۶۷ به ثبت رسیده است و از همان زمان فعالیت رسمی خود را جهت تسکین آلام کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان آغاز نمود.
بیش از دو دهه فعالیت محک شامل تاسیس بیمارستان فوق تخصصی و تحت حمایت قراردادن هزارن کودک مبتلا به سرطان از طریق اجرای برنامه های متنوع جلب حمایت خیران است.
اطلاعات بیشتر در مورد مح را می توانید از وب سایتش  به دست بیاورید. هدف ما اینجا تنها معرفی امکان پرداخت آنلاین این موسسه است که با نام صفحه ی «می خواهم همین الان کمک کنم» در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
 
مؤسسه خیریه کمک به بیماران سرطانی «بهنام دهش پور»
نام مؤسسه خیریه کمک به بیماران سرطانی «بهنام دهش پور» از جوانی گرفته شده است که در هفده سالگی  مبتلا به بیماری سرطان شده و پس از چند سال مبارزه با این بیماری و با وجود درمان های مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی، زندگی کوتاهش به پایان رسید. وی زمانی که دوران درمان را در بیمارستان شهدای تجریش می گذراند، به شدت تحت تاثیر وضع ناگوار بیماران بخش سرطان شناسی قرار گرفت و او با وجود بیماری سخت اولین بازار خیریه را به همین منظور در سال ١٣٧۴ برگزار کرد و همچنین با جمع آوری کمکهای مردمی در قالب شرکت در فعالیت های خیرخواهانه و همایش های هنری و تقدیم آن به بیماران سرطانی بیمارستان شهدای تجریش حرکتی بزرگ در این راه بنیان نهاد.
Free Rice
این سایت قسمتی از برنامه های غذای سازمان ملل برای مبارزه با گرسنگی است و به شکل بازی طراحی شده است. بازی که به اطلاعات عمومی و دایره لغات شما می افزاید. سوالاتی از شما پرسیده می شود و به ازای هر پاسخ درست، شما ۱۰ دانه برنج هدیه کرده اید. برای هریک از موضوعات، چندین level درنظر گرفته شده است.
 
هزینه برنج ها را اسپانسر های سایت می پردازند. قبل از بحران اقتصادی تعدا برنج ها ۲۰ دانه بود که بحران، آن را نصف کرده است. موضوعات سوالات شامل موارد زیر می شود:
·         زبان انگلیسی (لغت و گرامر)
·         علوم انسانی (نقاشی های معروف، ادبیات، گرسنگی در جهان، جمله های پند آموز معروف)
·         ریاضی(جدول ضرب و محاسبات ساده)
·         شیمی (نماد های شیمی؛ فهرست کامل و ساده)
·         زبان آموزی (آلمانی، اسپانیایی، فرانسه، ایتالیایی، لاتین)
·         جغرافیا (نقاط مشهور دنیا، تشخیص کشورها بر روی نقشه، پایتخت کشورها، پرچم های کشورها)
·         دانش (آناتومی انسان)
·         آمادگی آزمون (SAT)
The Hunger Site
مبارزه با گرسنگی جزئی از برنامه های یک سازمان خیریه بین المللی مستقل است که تمرکز بیشتر آن بر روی مبارزه با گرسنگی کودکان و بیسوادی دختران در سرتاسر دنیا است. علاوه بر موارد ذکر شده این سازمان فعالیت های دیگری در زمینه های مبارزه با سرطان سینه، سلامت کودکان، مبارزه با بیسوادی، نجات جنگل های حاره ای و حیات وحش نیز انجام می دهد. این سایت با استفاده از تبلیغات کلیکی، امکان کمک مجانی و تنها با کلیک را فراهم می آورد.
روش هایی که می توانید بدون پرداخت پول کمک کنید، عبارت است از:
·         فرستادن کارت پستال برقی (e-card)
·         عضویت در خبرنامه مبارزه با گرسنگی
·         لیک روزانه
·         لینک به وب سایت
·         امضای Petition های بشر دوستانه ی سایت
در صورت داشتن کارت اعتباری و دریافت آیتم خریده شده از طریق پست، می توانید از کالاهای های پیشنهادی اش نیز که معمولا صنایع دستی است، خریداری کنید و سهم بیشتری در فعالیت های این سازمان داشته باشید.

خروجی سایت