حسن روحانی رییس جمهوری ایران طی حکمی محمود واعظی وزیر ارتباطات را به عنوان سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی مجازی منصوب کرده است. 
این حکم در واقع پایان دادن به یک دوره جنجالی جداسازی مرکز فضای مجازی از وزارت ارتباطات بود که در دولت قبل باعث اختلاف‌ها و تنش‌های بسیاری شد. محمود احمدی نژاد در آن زمان با جدا کردن مرکز ملی فضای مجازی که در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایجاد شده بود موافقت کرد و آن را به عنوان یک مصوبه دولت ابلاغ کرد  اما چندی بعد پس از آنکه در صدد بازگشت  این مرکز به زیرمجموعه وزارت ارتباطات برآمد دیگر دیر شده بود چراکه صاحبان قدرت در این مرکز از جمله اخوان بهابادی رییس آن حاضر به بازگشت به قیمومیت وزارت ارتباطات نبودند. حتی در یک مورد حمله حراست وزارت ارتباطات به این مرکز توسط نیروهای شورای عالی مجازی ناکام ماند تا کار به دولت روحانی سپرده شود. 
حکمی که حسن روحانی برای وزیر ارتباطات به عنوان سرپرست این مرکز امضا کرده در واقع سند امضای بازگشت این مرکز به قیمومیت وزارت ارتباطات است. پیش از این شنیده شده بود که روحانی حتی نامزدهای دبیری این شورا را نیز تعیین کرده بود اما حالا با اعلام این حکم ظاهرا پیامی هم برای ساکنان مرکز ملی فضای مجازی ارسال کرده که آنها نیز باید حاکمیت وزارت ارتباطات را بر این مرکز بپذیرند. 
از سوی دیگر اعلام سرپرستی واعظی برای این مرکز ممکن است به این دلیل باشد که روحانی در آستانه سفر به نیویورک موضوع انتخاب دبیر را در کوتاه مدت مشخص نخواهد کرد. 
 
بخوانید : چالش‌های یک وزیر ارتباطات
 
مهدی اخوان بهابادی دبیر قبلی شورای عالی مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در خرداد ۹۱ با حکم محمود احمدی نژاد انتخاب شده بود. او در طی مدیریت خود در این مرکز بحث‌های مختلفی را در حوزه آی تی پی گرفت که بعضی از آنها مثل ارایه VPN ملی بسیار جنجال آفرین شد.  او در روزهای پایانی دولت احمدی نژاد از لزوم تغییر در فیلترینگ کشور یا آزاد سازی فیس‌بوک نیز سخن گفت.
در طی ماههای اخیر اما اختلافا‌های پیش آمده بین وزارت ارتباطات و این مرکز و تنش‌های بینابین عملا کارآیی آن را بسیار پایین آورده بود .  واقعیت این است که شورای عالی مجازی هم اکنون با عضویت نمایندگان بسیاری از مراکز قدرت ( نهادهای امنیتی و فرهنگی) در آن یکی از اصلی‌ترین مراکز تصمیم‌گیری در حوزه آی تی در کشور می‌تواند باشد. 

خروجی سایت