معرفی تازه‌ترین نسخه از آی‌پد و آی‌پد مینی طی آخر ماه جاری میلادی اینترنت را منفجر نخواهد کرد. در واقع اتفاق بزرگ خبری مانند آیفون - که ماه گذشته دو مدل ۵ اس  و ۵ سی آن معرفی شد - در کار نخواهد بود. 

آیفون مهمترین و درآمدزاترین محصول اپل است. بیش از نیمی از درآمد اپل از فروش آیفون به دست می‌آید. این محصول پوشش خبری و رسانه‌ای فوق‌العاده‌ای را هم در اطراف خود ایجاد می‌کند چیزی که سایر گوشی‌ها با آن بسیار فاصله دارند. 
اما واقعیت این است که سرمایه‌گذاران نباید آی‌پد را نادیده بگیرند. این محصول یک بخش حیاتی از تجارت اپل را در برمی‌گیرد و این شرکت به طور موفقیت‌آمیزی در معرفی نمونه‌های قبلی آی‌پد توانسته نظر مساعد بازار را جلب کند. 
از نظر تجاری آی‌پد دارای بازار بزرگی است. این دستگاه طی سال مالی قبل بیش از ۳۱ میلیارد سود نصیب اپل کرده است. البته این میزان سود برای بزرگترین شرکت جهان چندان هم عجیب نیست . در سال مالی ۲۰۱۲ این شرکت با ۲۰ درصد فروش بیشتر آی‌پد مواجه شد. 
با این حال این دستگاه بیش از ۱۱ درصد از درآمد کل اپل را در برنمی‌گیرد. 
اینجا جایی است که سرمایه گذاران و سهامداران باید به آن توجه کنند. سود فصلی آی‌پد ارتباط ۶۸ درصدی با قیمت سهام اپل دارد. این به مراتب بیشتر از ارتباط ۶۲ درصدی سود فصلی آیفون و سود فصلی ۴۰ درصدی مک با قیمت سهام دارد

اما اگر ما تعداد فروش مبنا قرار دهیم آیفون به مراتب بهتر از آی پد است. هر چند رقم ارتباط با سهام آی‌پد( ۶۸درصد) با آیفون ( ۷۷ درصد) چندان قابل توجه نیست. 

خروجی سایت