انتظار می‌رود که گوگل تبلت نکسوس ۱۰ ( مدل ۲۰۱۳ ) خود را در همین ماه اکتبر به همراه گوشی نکسوس ۵ خود معرفی کند. به احتمال بسیار زیاد نکسوس ۱۰ به همراه نسخه جدید اندروید یعنی کیت‌کت ۴.۴ خواهد آمد. 

اگر گوگل نکسوس ۱۰ را در همین روزها معرفی کند احتمالا قادر خواهیم بود در همین پاییز آن را در ویترین هم ببینیم. 
همانطور که می‌دانید محصولات سری نکسوس کاملا بر اساس طراحی گوگل طراحی می‌شوند و صرفا بخش ساخت آن به یک شرکت واگذار می‌شود. شایعات بسیاری وجود دارد که گفته می‌شود ASUS سازنده نکسوس ۱۰ خواهد بود البته برخی هم عقیده دارند که امسال هم سامسونگ همین تبلت را خواهد ساخت اما عمده شایعات حاکی از آن است که این افتخار امسال به ASUS خواهد رسید! ایسوس در حال حاضر سازنده تبلت محبوب نکسوس ۷ هم هست و سری جدید این تبلت را هم این شرکت ساخته که مورد استقبال بازار قرار گرفته و بعید نیست نکسوس ۱۰ هم حالا به این شرکت برسد هر چند در مقایسه با نکسوس ۷ معامله آنچنانی به نظر نخواهد آمد. 
 
مشخصات 
انتظار می‌رود این تبلت همانند سال گذشته یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰پیکسل  و احتمال IPS باشد ( که شرکت ایسوس تمایل زیادی به آن دارد) . همچنین انتظار می‌رود که پردازنده Snapdragon 800   یا Tegra 400 باشد. ایسوس اساسا عاشق پردازنده‌های تگراست و آن را در محصولات سری Transformer خود به کاربرده است و چندان تعجب‌آور نخواهد بود که شاهد پردازنده تگرا در نکسوس ۱۰ باشیم.
پیش‌بینی می‌شود دستگاه با ۲ گیگابایت رم یا شاید هم ۳ گیگابایت عرضه شود. همچنین احتمالا این تبلت با باتری ۹۰۰۰ میلی‌آمپری که سال گذشته هم در نکسوس ۱۰ به کار گرفته شده عرضه می‌شود. همچنین انتظار داریم که این تبلت در دو نسخه ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی عرضه شود هر چند بسیار مشتاقیم یک مدل ۶۴ گیگابایتی از تبلت هم ببینیم. 
قیمت 
بعضی افراد معتقدند که نکسوس ۱۰ سال گذشته گران بود اما واقعیت این است که اغلب تبلت‌های ۱۰ اینچی بازار از ۴۹۹ دلار برای نسخه‌های ۸ گیگابایتی شروع می‌شود. در حالی که گوگل برای نسخه ۱۶ گیگابایتی خود قیمت ۳۹۹ دلار را قرار داده بود. احتمالا امسال هم شاهد همان قیمت خواهیم بود به خصوص با توجه به اینکه نکسوس ۷ بین ۲۲۹ تا ۳۴۹ دلار ( بسته به مدل ) قیمت گذاری شده است.
 
کی می‌شود خرید؟
انتظار می‌رود که گوگل اندروید ۴.۴ را با نکسوس ۵ و نکسوس ۱۰ ( مدل ۲۰۱۳ ) در همین ماه اکتبر معرفی کند و هر دو دستگاه را تا ماه آینده ( نوامبر) در بازار ببینیم. همچنین پیش‌بینی می‌شود که نکسوس ۱۰ در روز عرضه در بسیاری از فروشگاه‌ها قابل خرید باشد. شما فکر می‌کنید نکسوس ۱۰ چگونه خواهد بود و آیا این تبلت را برای خرید پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را برای استفاده دیگر کاربران در اختیار آنها قرار دهید.

خروجی سایت