شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای 32 بازی رایانه‌ای با موضوع‌های مختلف درنیمه اول سال92 پروانه ساخت صادرکرد.

این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای برای تولیدکنندگان بازی مجوز تولید صادر می کند.

براین اساس، بازی های رایانه ای ماشین های افسانه ای با سبک آرکید، ماهک و ماهور با سبک آموزشی، نبرد فانتزی با سبک اکشن سوم شخص، نجات تخم مرغ با سبک سکو بازی، مجموعه بازی های کلاه قرمزی با سبک کودکان، لاک پشت های دوقلو با سبک آرکید، پنج خورشید با سبک آموزشی، مزرعه سبز با سبک مدیریت، آرکید و کودکان، نیسان شگفت انگیز با سبک آرکید، لگو فوتبال دستی با سبک مسابقه ای، پینکو با سبک آرکید، سرعت ممنوعه (سمند سریع) با سبک مسابقه ای و شبیه سازی، تانک من با سبک مبارزه ای، پله های صعود با سبک سکو بازی، کمان اهورایی با سبک نقش آفرینی، کلاغ و روباه با سبک اکشن سوم شخص از بازیهایی است که مجوز ساخت دریافت کردند.

همچنین خرمشهر با موضوع اکشن سوم شخص، هلیوم با موضوع مسابقه ای، آترین با موضوع اساطیری و تاریخی، بهترین دوست با موضوع آموزشی و سبک کودکان، جستجوگر با موضوع سیاسی -  ارزشی  و سبک اکشن سوم شخص، تمدن کهن با موضوع تاریخی و اساطیری و سبک استراتژی، مستر گل با سبک ورزشی، شهرنشینان با موضوع اجتماعی و سبک استراتژی –نقش آفرینی، صداقت با موضوع آموزشی – اجتماعی و سبک نقش آفرینی، توپی با سبک ماجرایی اکشن اول شخص، شاخ به شاخ با موضوع علمی - تخیلی و سبک مبارزه ای و مسابقه ای، تانک کوچولو با سبک اکشن سوم شخص و موضوع حماسی، ثروتمند دانا با موضوع آموزشی و رنگاشی با موضوع کودکان و آموزشی عناوین دیگر بازی هایی را که پروانه ساخت دریافت کردند، تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.

متقاضیان دریافت پروانه تولید بازی های رایانه ای می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

خروجی سایت