آخرین چیزی که یک نفر انتظار می‌کشد تمام شدن باتری موبایل است و متاسفانه این چیزی است که این روزها زیاد با آن مواجه می‌شویم. اپلیکیشن‌هایی که برای مصرف باتری گرسنه‌تر هستند و صفحه نمایش‌های با کیفیت‌تر و پردازنده‌های سریع‌تر باعث شده‌اند که پیشرفت‌های صنعت باتری اصلا به چشم نیاید و البته موضوع باتری همچنان به عنوان یکی از مهمترین امکانات مورد نیاز یک گوشی در مقایسه دستگاه‌ها با یکدیگر مطرح باشد. 
در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بنا بر تست‌های Cnet بهترین گوشی‌های موبایلی هستند  که دارای قدرتمندترین باتری در بین دستگاه‌های موبایل‌های امروزی‌اند. 

هر چند این لیست قرار بوده پنج گوشی را در برگیرد اما در واقع هشت گوشی در آن قرار می‌گیرند. در واقع خانواده گلکسی S7 شامل Galaxy S7 Active ، S7 Edge و S7 در زمره بهترین گوشی‌ها از نظر باتری هستند. گوشی‌های این خانواده از ۱۶ ( گوشی اس ۷ )‌  تا ۲۱  ساعت( گلکسی اس ۷ اکتیو )  می‌توانند باتری را نگه دارند. گوشی موتورلا موتو  زد فورس دارای صفحه نمایش فوق‌العاده مواقم و تجهیزات ماژولاری است که به سادگی به گوشی متصل می شوند. در تست لابراتواری باتری این گوشی ۱۶  ساعت و ۳۲ دقیقه هنگام پخش ویدیو دوام آورد. متاسفانه این گوشی فعلا فقط توسط اپراتور ورایزون آمریکا عرضه می‌شود. قرار است نسخه نازک تر این گوشی یعنی Moto Z در سراسر جهان عرضه شود. گوشی وان پلاس ۳  که با قیمت ۳۹۹ دلار سومین گوشی پرچمدار از برند one Plus به حساب می آید دارای مشخصه‌هایی چون دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. باتری این گوشی ۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه دوام دارد. این گوشی همچنین دارای تکنولوژی شارژ سریع هم هست. شیائومی می ۵  فعلا فقط در چین و هند عرضه شده اما با مشخصاتی چون دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی و باتری ۳ هزارمیلی آمپری حدود ۱۴ ساعت در تست لابراتواری دوام داشته است.هواوی میت ۸ با صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی و بدنه فلزی و تجهیز به سنسوراثر انگشت و باتری فوق‌العاده ۴ هزارمیلی‌آمپری این گوشی ۱۵ ساعت ونیم دوام باتری دارد. البته به خاطر سخت افزار قدرتمند این گوشی قیمت بالایی هم دارد حدود ۶۵۰ دلار. 

خروجی سایت