تلگرام در ایران بیش از 20 میلیون کاربر دارد. این یعنی اکثر کسانی که از پیام‌رسان‌های اینترنتی استفاده می‌کنند به احتمال تلگرام هم دارند. همین گستردگی برای هکرها موضوع جالبی است تا سرگرم شوند. هر چند وقت یکبار هم خبری از هک شدن این پیام‌رسان در خبرگذاری‌ها منتشر می‌شود که البته تلگرام زیر بار نمی‌رود و این اتفاق را به گردن کوتاهی مردم و ضعف امنیتی اوپراتورهای موبایل می‌اندازد.به هر ترتیب برای همه ما مهم است که بدانیم پیام‌ها و مطالبی که برای دوستان یا خانواده ارسال می‌کنیم چقدر امن است؟ تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های امن در دنیا است چون از سیستم رمزگذاری End-to-End استفاده می‌کند. این یعنی حتی خود تلگرام هم به این پیام‌ها دسترسی ندارد. البته چند نکته امنیتی هم ما باید رعایت کنیم.

به هر حال می‌‌خواهیم بدانیم حساب تلگرام ما توسط چه افراد دیگری کنترل می‌شود؟ از آنجایی که پرطرفدارترین سیستم‌عامل‌های دنیا ویندوز و اندروید هستند، این مراحل را در هر دو سیستم‌عامل بررسی میکنیم.

مراحل در ویندوز:

برای انجام این کار باید ابتدا به تنظیمات یا Setting برویم و از انتهای صفحه گزینه‌ی Show all Sessions را انتخاب کنیم.

حالا لیستی از دستگاه‌هایی را که تلگرام ما روی آن فعال است می‌بینیم. در این مرحله باید حتما تمام دستگاه‌هایی را که نمی‌شناسید حذف کنید. و فقط دستگاه‌های مورد اطمینان را باقی بگذارید.

مراحل در اندروید:

ابتدا به تنظیمات یا Setting برویم و در قسمت Privacy and Security گزینه Active Session را انتخاب کنیم.

در مرحله بعد تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند تلگرام شما را کنترل کنند را می‌بینید.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، دستگاهی که با تیتر Current Session نمایش داده شده همین دستگاهی است که در دست دارید و در قسمت پایین، تمام دستگاه‌های دیگر لیست شده است. اگر دستگاهی در لیست وجود دارد که آن را نمی‌شناسید حتما آن را از لیست حذف کنید.

برای حذف کردن کافی است تا روی نام آن دستگاه را لمس کنید سپس از شما یک سوال پرسیده می‌شود که گزینه OK را انتخاب کنید تا فقط دستگاه‌هایی اینجا باشد که مورد اعتماد و تایید شما است.

خروجی سایت