هر از چندگاهی می‌شنویم که تعدادی اکانت تلگرام هک شد. پس از آن هم معمولا کارشناسان تلگرام جوابیه می‌دهند که همچین اتفاقی نیافتاده است! این موضوع از اوایل حضور تلگرام مطر بود و تا امروز هم ادامه دارد. اما واقعا چه اتفاقی می‌افتد؟ ما چگونه می‌توانیم مانع این موضوع شویم؟

همانطور که می‌دانید برای ثبت‌نام در تلگرام نیاز به یک شماره تلفن فعال دارید. پس از وارد کردن شماره تلفن، تلگرام برای اینکه مطمئن شود صاحب خط این شماره را وارد کرده به همان شماره یک SMS ارسال می‌کند. پس از اینکه کد را از پیامک در تلگرام وارد کردید بلافاصله حساب شما فعال می‌شود. حالا تصور کنید به هر طریقی یک فرد بتواند به این SMS دسترسی پیدا کند! تمام اطلاعات شما از جمله پیام‌ها و عکس‌ها را در اختیار خواهد گرفت. اتفاقی که در هفته گذشته برای 15 میلیون کاربر ایرانی افتاد.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا راه حلی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است و ساده. کافی است شما به تلگرام بگویید تا به همین پیامک اکتفا نکند. و اگر هر فردی این کد موجود در پیامک را زد اجازه فعال کردن حساب را نداشته باشد! در ادامه ببینید چطور می‌شود این کار را انجام داد.

ابتدا به قسمت تنظیمات یا Setting تلگرام بروید، سپس در قسمت امنیت یا Security گزینه ورود دو مرحله‌ای یا  Two-Step Verificationرا انتخاب کنید.گزینه Set Additional Password را انتخاب کنیدسپس رمز مورد نظر خود را دوبار وارد کنید، در قسمت سوم هم یک کلمه انتخاب کنید که رمز را برای شما یادآوری می‌کند(می‌تواند خالی باشد) و به مرحله بعد بروید.در این مرحله هم ایمیل خود را وارد کنید.در نهایت هم تلگرام برای شما یک ایمیل ارسال می‌کند. ایمیل را باز کنید و روی لینک آن کلیک کنید.به همین سادگی این سیستم برای شما فعال شد و حالا خیالتان حداقل از این مدل هک شدن راحت باشد. هر زمان هم که بخواهید، می‌توانید از همین مسیر کلمه عبور و یا ایمیل را تغییر دهید.

خروجی سایت