اگر شما هم از طرفداران قدیمی اپل و آی‌فون هستید و آی‌فون 2جی یا 3جی هم داشته‌اید، حتما با دکمه Home این موبایل به مشکل خورده‌اید. اکثر کاربران آی‌فون یا حتی آی‌پد از خراب شدن این دکمه شکایت دارند. پس از گذشت مدتی استفاده این کمه اگر کامل از کار نیافتد، حتما سفت می‌شود و به درستی کار نمی‌کند. البته این مشکل در آی‌فون‌های جدید تا حد زیادی برطرف شده است.

حالا آی‌فون7 شاید راهکار تازه‌ای برای این دکمه داشته باشد. گفته‌ها حکایت از این دارد که شاید دکمه Home در آی‌فون7 از قابلیت فورس‌تاچ بهره‌مند باشد. یعنی این دکمه دیگر حرکت فیزیکی نداشته باشد تنها با لمس کردن کار کند و با کمی فشار بیشتر (مانند صفحه نمایش‌ آی‌فون 6اس) کارهای دیگری را انجام دهد. این موضوع زمانی مطرح شد که عکس زیر منتشر شد و خیلی‌ها یقین پیدا کردند که آی‌فون بعدی با دکمه فورس‌تاچ عرضه خواهد شد.

البته با توجه به تصاویر و ویدئوهای لو رفته از آی‌فون جدید تقریبا اپل محصول جدیدی برای رونمایی ندارد، مگر اینکه با معرفی ساعت جدید و یا دکمه با فورس‌تاچ همه را غافلگیر کند. در غیر این صورت، احتمالا باید سال 2017 منتظر باشیم تا آی‌فون 7اس با این دکمه وارد بازار شود.

خروجی سایت