اپل امسال شاهد کاهش فروش آی‌فون بود، اما از نظر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها سود خوبی داشته است. یکی از پرسود ترین اپلیکیشن‌ها برای اپل بازی Pokémon Go بوده است. اپل از پوکیمون پول زیادی به دست آورده است اما ظاهرا مدیر اجرایی این شرکت بزرگ نام درست این بازی را نمی‌داند!

تیم کوک مدیرعامل اپل فکر می‌کرد بازی Pokémon Go نامش PokeMan است! در کنفرانسی که تیم کوک با سرمایه‌گذاران داشت، برنامه مالی این فصل را ارائه داد و از استقبال مردم از این بازی که بر پایه نقشه گوگل کار می‌کند بسیار تعریف کرد. همچنین بر اهمیت واقعیت افزوده(Augmented Reality) که تصاویر دیجیتالی را به دنیای واقعی اضافه می‌کند تاکید کرد.

البته همه ما می‌دانیم زمانی که از اهمیت این موضوع می‌گفت منظورش بازی Pokémon Go بوده است اما چندین بار این بازی را پوکمن صدا زد. اشتباهی فاحش در تلفظ که متاسفانه حتی در برخی رسانه‌های فارسی هم دیده می‌شود. اما انتظار نمی‌رفت تیم کوک این بازی را PokeMan بخواند.

پوکیمون گو آنقدر برای اپل درآمد داشته و نمودار درآمدی آن به‌قدری صعودی بوده که تحلیلگران پیشبینی کرده‌اند درآمد اپل تنها از این بازی به 3 میلیارد دلار خواهد رسید. واقعیت این است که اپل پول خوبی از این بازی به دست خواهد آورد حالا چه مدیرعامل این شرکت اسمش را اشتباه صدا بزند چه درست.

خروجی سایت