شرکت کورنینگ از نسل جدید صفحه‌های شیشه‌ای خود با نام تجاری گوریلا گلس 5 رونمایی کرده که مقاومت بیشتر در برابر ضربه و آسیب‌های مختلف را به همراه خواهد داشت.

 به گفته مسئولان این شرکت، با به‌کارگیری این محصول در گوشی‌های هوشمند، در 80 درصد مواردی که گوشی از فاصله 1.6 متری به سمت زمین رها شود هیچ آسیبی به صفحه‌نمایش آن وارد نخواهد شد.

به گزارش وب‌سایت Twice، رونمایی از گوریلا گلس 5 در حالی انجام شده که نسل‌های پیشین این صفحات شیشه‌ای در حال حاضر در بیش از 70 درصد از گوشی‌های هوشمند حاضر در بازار استفاده می‌شوند. بدنیست بدانید صفحه‌نمایش‌های شکسته و یا دارای ترک، اولین دلیل نیاز به تعمیر گوشی‌های هوشمند بوده والبته شایع‌ترین موضوع شکایت کاربران از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز به حساب می‌آیند. 

نسل جدید شیشه‌های گوریلا گلاس در حالی در مقابل خبرنگاران آزمایش شد که رها کردن گوشی از فاصله 1.6 متری روی صفحاتی از کاغذ سنباده در دستورکار قرار گرفت و صفحه‌نمایش برخی از گوشی‌های آزمایش‌شده در شرایط آزمایشگاه، حتی از 20 بار سقوط روی سطوح مختلف نیز جان سالم به‌در بردند. اکثر گوشی‌های آزمایش شده، از فاصله‌ای بین کمر تا بازوی فرد آزمایش‌کننده به سمت پایین رها شدند.

علاوه بر توانایی بالا در تحمل ضربات واردشده در نتیجه اصابت به زمین، کورنینگ اعلام کرده مقاومت نسل جدید گوریلا گلس، در مقابل خط و خش و یا دیگر آسیب‌های احتمالی دو برابر مقداری است که از نمونه‌های حاضر در بازار مشاهده کرده‌ایم. انتظار می‌رود شرکت‌های سازنده از چندماه آینده تولید محصولات جدید در قالب بهره‌گیری از گوریلا گلس 5 را در برنامه کاری خود قراردهند. 

John Bayne در مراسم رونمایی از این محصول، از همکاری کورنینگ با دیگر شرکت های همکار به منظور دست‌یابی به محصولی با عملکرد بالا سخن گفته اما در عین حال بر این نکته نیز تاکید داشته که طراحی‌های متفاوت گوشی‌های هوشمند ممکن است به کاهش مقاومت گوریلا گلس 5 در برابر ضربه یا دیگر آسیب‌های احتمالی منجر شود و کنترل این امر از دست کورنینگ خارج است. 

فعالیت کورنینگ در حوزه تولید شیشه‌های تخصصی به سال 1879 میلادی و زمانی که این شرکت شیشه‌های ویژه‌ای را برای استفاده در حباب لامپ معروف ادیسون تولید کرد باز می‌گردد. بر اساس آمار منتشر شده در سال جاری میلادی، بیش از 4.5 میلیارد دستگاه در سراسر جهان از گوریلا گلس که برپایه

استفاده از تکنیکی به نام شکل‌دهی براساس همجوشی تولید می‌شود استفاده کرده‌اند

خروجی سایت