علی‌رغم انتقادهایی که در ابتدای ورود محصول جدید اپل یعنی آی‌‌فون SE شاهد بودیم به‌نظر می‌رسد این گوشی رفته رفته تاثیر خود در بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله نمایش درآوده است. بر اساس گزارش وب‌سایت Twice، تحلیل‌های انجام شده توسط محققان شرکت CIRP حکایت از آن دارد که آی‌‌فون SE چهار اینچی شرکت اپل حالا 16 درصد از مجموع کل فروش آی‌‌فون‌های مختلف این شرکت در آمریکا را در سه‌ماهه اول سال مالی منتهی به 25 ژوئن به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بازه زمانی یادشده، اولین سه‌ماهه کاملی است که این گوشی در دسترس خریداران قرار گرفته است. آی‌‌فون 6S اپل 39 درصد از این مجموع را به خود اختصاص داده و 6S Plus نیز 26 درصد از بازار را در اختیار دارد. مجموع 65 درصدی که در اختیار این دو پرچمدار شرکت اپل قرارگرفته، به مراتب کم‌تر از 82 درصدی است که آی‌‌فون 6 و 6 پلاس در مدت مشابه سال گذشته میلادی به ثبت رسانده‌اند.

Josh Lowitz موسس CIRP در این خصوص می‌گوید: "یک سال پیش، آی‌‌فون 6 و 6 پلاس موفق شدند سهم خود از مجموع فروش کل آی‌‌فون‌ها را در مقایسه با سه‌ماهه مالی مارس 2015، از 78 درصد به 85 درصد افزایش دهند اما در این سه‌ماهه مالی، سهم آی‌‌فون 6S و 6S پلاس از 71 درصد در سه‌ماهه گذشته، به 65 درصد رسیده است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد آی‌‌فون SE این شرکت به گزینه‌ای حیاتی در بازار آمریکا تبدیل شده است." آن‌طور که از شواهد امر پیداست، پرچمدار کوچک‌تر اپل بیشتر مورد توجه مشتریان و خریدارانی قرارگرفته که پیش از این آی‌‌فون‌های قدیمی‌تر این شرکت را در اختیار داشته‌اند. Mike Levin تحلیلگر CIRP معتقد است SE افرادی را ترغیب به خرید کرده که آی‌‌فون‌های قدیمی‌تر را در اختیار داشته‌اند و حالا با قیمت کم‌تر در مقایسه با خرید 6S و 6S Plus می‌توانند گوشی خود را به‌روزرسانی کرده و همچنان در دسته کاربران iOS قرارگیرند.

بر اساس گزارش‌های CIRP، 33 درصد از خریداران آی‌‌فون SE پیش از این مالک یکی از آی‌‌فون‌های قدیمی شرکت اپل بوده‌اند. این یافته‌ها بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از 500 مشتری شرکت اپل در بازه زمانی 27 ژوئن تا 13 جولای بدست آمده که خریداران آی‌‌فون، آی‌پد و یا مک را زیرنظر گرفته است. 

خروجی سایت