پوکیمون موج جدیدی در دنیا به راه انداخته است که خیلی از مردم را به شهرها آورده تا دنبال عروسک‌های پوکیمون بگردند. یک کارمند چینی هم از محل کار خود استعفا کرده تا در تمام کشور به دنبال پوکیمون بگردد. این گشت‌وگذارها البته با ماجراجویی هم همراه بوده است. مانند پیدا کردن 3 جنازه یا پرتاب شدن از ارتفاع 20 متری.

از نگرانی‌های اجتماعی که بگذریم، حالا موضوع جدی‌تر هم می‌شود. این بازی کار را به جایی رسانده که حالا ارتش چین نگران شده است. از آنجایی که این بازی به نوعی ژاپنی-آمریکایی حساب می‌شود، ارتش چین نگران است که پایگاه‌های نظامی این کشور توسط Pokémon لو برود. این بازی از طریق نقشه گوگل به مکان‌ شما دسترسی دارد و شما را به گوشه کنارهای محله هدایت می‌کند. اما ارتش چین نگران است که این بازی متوجه شود که مردم چه جاهایی اجازه ورود ندارند و پایگاه‌های سری نظامی آنها به سادگی لو برود.

مطلب مرتبط: معجزه Pokémon Go برای نینتندو

طبق گفته پوکیمون هم، این عروسک‌ها در جاهایی قرار داده می‌شوند که کمترین رفت‌وآمد وجود داشته باشد. طبیعتا هم جایی که مردم اجازه ندارند وارد شوند پایگاه‌های نظامی است، پس اگر جنگی اتفاق بیافتد به همین سادگی ژاپن و آمریکا از محل پایگاه‌های نظامی چین باخبر هستند.

خروجی سایت