شرکت مایکروسافت قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار گفتگو محور Microsoft Teams را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر نرم‌افزار Teams را به عنوان یک فضای کاری مبتنی‌بر گفتگو و تبادل نظر برای آفیس 365 معرفی کرد. قابلیت‌های ابزار یاد شده و رابط کاربری پیام‌رسانی آن از پلتفرم slack اقتباس شده است. غول نرم‌افزاری در ماه مارس ابزار Microsoft Teams را به طور عمومی از طریق مجموعه‌ی Office 365 در اختیار کاربران ۱۸۱ کشور با ۱۹ زبان مختلف قرار داد که نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی معرفی شده در ماه نوامبر، دارای بیش از ۱۰۰ ویژگی جدید است.

بیش از ۱۵۰ شریک نرم‌افزاری به منظور ایجاد نرم‌افزار برای پلتفرم Teams ثبت نام کرده‌اند و خود شرکت مایکروسافت هم در حال حاضر برنامه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگانی منتشر کرده تا قابلیت توسعه‌ی نرم‌افزار Teams را برای کاربران شخص سوم هم فراهم کند.

امروز سخن‌گوی شرکت مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ که در سیاتل برگزار می‌شود خبر از باز شدن پلتفرم Teams به روی همه‌ی توسعه دهندگان داد. توسعه دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهای خود را در فروشگاه نرم‌افزاری آفیس منتشر کنند. سخن‌گوی شرکت مایکروسافت امروز طی کنفرانس Build 2017 توضیح داد:

کاربران با تجربه‌ی جدیدی در نرم‌افزارهای جدید یافت شده‌ای که به تازگی منتشر شده است، مواجه خواهند شد. کاربران در تجربه‌ی جدید و متفاوت حال حاضر، به راحتی می‌توانند در داخل پلتفرم Teams اقدام به افزودن و استفاده از نرم‌افزار بکنند. همه‌ی موارد یاد شده و ویژگی‌های بسیار دیگر هم‌اکنون در نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان (Developer Preview) قابل دسترسی بوده که به زودی در اختیار سایر کاربران هم قرار خواهد گرفت.

به علاوه، شرکت مایکروسافت از دو قابلیت جدید برای پلتفرم تیمز رونمایی کرد که برای اولین بار در نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان قابل دسترسی خواهد بود. در ادامه می‌توانید شرح دو ویژگی یاد شده را مشاهده کنید.

ساختن افزونه: کاربران می‌توانند به منظور فراخوانی مستقیم اطلاعات از یک نرم‌افزار یا یک خدمات دیگر به محیط گپ نرم‌افزار Team اقدام به صدور فرمان بکنند. در این حالت تمرکز توسعه دهنده حفظ شده و نیازی به جابه‌جایی میان پنجره‌های مختلف نرم‌افزارها نخواهد بود.

اعلانیه‌های شخص سوم در بخش activity Feed: این قابلیت کاربران را از اطلاعات کلیدی و به‌روز رسانی‌های مربوط به خدمات خود آگاه می‌کند. API-های جدید پلتفرم Teams هم به ابزار مایکروسافت گراف (Microsoft Graph) افزوده شده تا اجازه‌ی دسترسی توسعه دهندگان را به team و اطلاعات کانالی بدهد. توسعه دهندگان هم‌اکنون می‌توانند همه‌ی قابلیت‌های پلتفرم یاد شده شامل تب‌ها، بات‌ها، کانکتورها، ساخت افزونه و اعلانیه‌های اکتیویتی فید را فقط از طریق یک نرم‌افزار منفرد موسوم به Teams به منظور ساده کردن انتشار و مدیریت نرم‌افزار توسعه داده شده‌ی خود، در اختیار داشته باشند. در کنفرانس Build، شرکایی شامل شرکت‌های Wrike، Sapho و ادوبی یکپارچگی خود را با نرم‌افزار جدید تیمز به نمایش خواهند گذاشت.

در انتشار عمومی، نرم‌افزار Microsoft Teams در سیستم عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید قابل استفاده خواهد بودِ اما قطعا در دسترس قرار گیری ویژگی‌های جدید یاد شده زمان‌بر خواهد بود.

خروجی سایت